Wakacje z dzieckiem nad morzem

Dla nas każda pora roku jest dobra na wakacje z dzieckiem nad morzem. Bałtyckimi dodam. Zaczynają się wakacje, a licząc od wakacji w zeszłym roku na północy naszego kraju byliśmy 5 razy i nie zawsze planowaliśmy wyjazd z tygodniowym wyprzedzeniem. Sprawdźcie co wybraliśmy: hotel, ośrodek, domek, czy kwatery prywatne?

Nad Bałtyk nie jedziemy tylko po to, by posłuchać szumu morza czy poczuć bryzę na policzku albo po prostu spędzić wakacje z dzieckiem nad morzem. My kochamy ryby (o zgrozo bo wiem, że te z Bałtyku śmiertelne), bułki z kruszonką (i serio nie znalazłam takich nigdzie indziej, to jak z jagodziankami z Olsztynka), uwielbiamy cudowny piasek i szerokie plaże ( w Warszawie jest knajpa, która do ogródka wysypała chyba ze dwie wywrotki piasku z nad Bałtyku-miłość- Klubokawiarnia Kolonia ) i ten klimat. Rozmarzyłam się:)

Wakacje z dzieckiem nad morzem – Jastrzębia Góra

Miejscowość położona około 485km od Warszawy, dojazd zajmuje około 4 godzin, czyli da się dojechać bez przystanków korzystając z drzemek dzieci, zabaw w samochodzie i elektroniki. Jest to miejsce, które bierzemy pod uwagę od września do maja ponieważ później robi się dla nas zbyt tłoczno, a godnosc 🙂 nie pozwala mi rozstawiać parawanu ze wschodem słońca. Na polecenie zasługuje aczkolwiek nie bez wad jest hotel Primavera  minus ode mnie dostają za fakt, że słono się płaci za dziecko od 2 lat, a dodatkowo pokoje są dość małe. Natomiast ogromny plus za naprawdę ciepłą wodę w dużym brodziku dla dzieci z dwoma zjeżdżalniami,  spory ogrodzony kącik zabaw w restauracji, odzielną salę do animacji, salę zabaw, salę gier, mini zoo (kozy, kury, króliki), basen zewnętrzny, tyrolka na fajnym placu zabaw i sala ekspozycyjna z przepięknymi makietami.

Kolejne miejsce, do którego wracamy w Jastrzębiej Górze to ośrodek Wita (obecnie w przebudowie) i Pappaj, w którym jest fajny marynarski klimat, a posiłek można zjeść w koszu plażowym. Dwa ostatnie miejsca są kameralne z pysznymi śniadaniami i w bezpośrednim sąsiedztwie placu zabaw oraz „głównego deptaku” miejscowości. Niestety ze sporym utrudnieniem w Jastrzębiej Górze spotkają się rodziny z dziećmi „wózkowymi”, bo chcąc dostać się na plażę musimy pokonać nawet kilkaset schodów. Jednak może być to świetny sposób na spalanie kalorii po zjedzeniu smażonej rybki z frytkami:)

Wakacje z dzieckiem nad morzem, jastrzębia góra
Jastrzębia góra
Wakacje z dzieckiem nad morzem, Jastrzębia góra

Wakcje z dzieckiem nad morzem – Karwia

Jadąc kilka kilometrów na zachód od Jastrzębiej Góry znajduje się kolejna nadmorska miejscowość godna polecenia i uwaga! Jest bardzo blisko do pięknej szerokiej plaży z płaskim podejściem. No ale wiadomo- tłumy są. Jeśli komuś to nie przeszkadza, to polecam. Miejsce, w którym warto się zatrzymać z dziećmi, to ośrodek Pasja z dużą kuchnią połączoną z jadalnią, na której znajduje się dodatkowo zestaw wypoczynkowy i telewizor, a w pomieszczeniu obok znajduje się salka zabaw, dzieki temu można spokojnie przygotować i zjeść posiłek nawet z dziećmi przy nodze. Na zewnątrz zorganizowany jest plac zabaw, do którego dojdziemy przez uroczy mostek. Ośrodek jest położony na uboczu, z dała od zgiełku, a do plaży dojdzie się w 7 minut. Choć polecam  dojść przez las do kolejnego wejścia (jest betonowy zjazd dla wózków) gdzie na plaży znajdziemy więcej miejsca dla siebie. Korzystając z usług Pasji dostajemy 10% zniżkę w jednej z tutejszych restauracji i baru- są to miejsca godne polecenia jeśli chodzi o walory smakowe serwowanych dań.

Wakacje z dzieckiem nad morzem, Jastrzębia Góra
mamocorobimy.pl
Wakacje z dzieckiem nad morzem, Karwia

Wakacje z dzieckiem nad morzem – Karwieńskie Błoto Drugie

Pozostajemy w bliskiej okolicy- wystarczy przejść 20minutowym spacerkiem przez kanałek na zachód od Karwii i jesteśmy w nadmorskiej wsi, gdzie gwar mniejszy i ceny niższe, a do plaży musimy dojść około 800m. Od razu dodam, że byłam tam sama z 2 miesięczną Kasią jak również z podwójnym wózkiem kiedy był już 5miesięczny Maksio i 2letnia Kasia. Z przyjemnością chodziliśmy na śniadanie na plaży, a później na smażing- takie wakacje z dzieckiem nad morzem- gadziny wstają 5:40. Na plażę dojdziemy utwardzoną szeroką drogą (wejście nr 5 – tam też znajduje się zaraz przy plaży leśny parking dla samochodów) lub polnymi ścieżkami z koleinami po samochodach. Wejść jest wiele co kilkadziesiąt metrów, więc każdy znajdzie coś dla siebie. We wsi znajdziemy kilka miejsc w których warto zjeść i chyba przy każdym placu zabaw dla dzieci, przykładem może być Tawerna Knot czy bar u Irenki. Jeśli chodzi o nocleg, to polecam drewniane domki Andiland . Domki znajdują się na zamkniętym terenie z placem zabaw i w bezpośrednim sąsiedztwie sklepu oraz wypożyczalni rowerów. Byliśmy również gośćmi w pokojach gościnnych Osek jest ładny plac zabaw kucyki i króliki, a cena za nocleg atrakcyjna. W Błotach jest wiele miejsc noclegowych u gospodarzy, wiec napewno każdy znajdzie coś dla siebie. Warto dodać, że plaże są na tyle szerokie, iż nie ma konieczności rezerwacji miejsc 😉 a drogą leśną dojdziemy spacerkiem lub dojedziemy na rowerze do Dębek.

Wakacje z dzieckiem nad morzem, karwienskie błoto drugie

Wakacje nad morzem z dzieckiem – Krynica Morska

Na Mierzei Wiślanej, między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym znajduje się Krynica Morska którą odwiedziliśmy i na szczęście pod górkę było tylko na plażę. Zatrzymaliśmy się w Perla Mare. Przy apartamentach jest zadaszony głęboki basen  raczej z dość zimną wodą (jeśli chodzi o dzieci). Spacerkiem dojdziemy do latarni morskiej, na którą mają wstęp dzieci powyżej 3 lat i nie ma  możliwości wejścia z dzieckiem w chuście lub nosidle z wiadomych przyczyn. Można przejść się spacerkiem do portu i napawać się zapachem ryb lub popłynąć statkiem w rejs.

Krynica Morska

Wakacje nad morzem z dzieckiem – Jastarnia

Bardzo dobrze wspominam wakacje w Jastarni mimo tego, że jest dość miejsko. Do plaży blisko, na Hel można pojechać za kilka złoty pociągiem z miejscami dla rowerów, a z wózkiem pospacerować wybetonowanymi alejkami pod drzewami lub odpocząć od wiatru na plaży od strony zalewu. My wybraliśmy się pociągiem na Hel i  była to świetna wycieczka całodniowa z zaliczeniem Fokarium i rejsem statkiem. Nocleg zarezerwowaliśmy w Marina Jastarnia, w apartamencie znajdowała się sypialnia i pokój z kuchnią oraz spory taras. Na terenie obiektu zlokalizowany jest zamykany plac zabaw, a w oddzielnym budynku sala zabaw i basen z brodzikiem dla dzieci. Na zakończenie sezonu był organizowany festiwal więc dzieje się.

Jastarnia

2 thoughts on “Wakacje z dzieckiem nad morzem

1. My w tym roku jedziemy pierwszy raz do Hotelu Grand Lubicz nad morzem i nie możemy się doczekać. Zwłaszcza po przeczytaniu Twojego wpisu. Znaleźliśmy fajną ofertę dla rodzin z dziećmi, mają tam aqua park i animatorów. Mam nadzieję, że uda się zrobić podobne zdjęcia do Twoich na długich spacerach po plaży. O ile wycigniemy dzieciaki z hotelu 🙂