Dzika Plaża w Nieporęcie – rowerem nad Zalew Zegrzyński

To była sobota bez planu. Albo raczej z planem, który nie wypalił. Wsiedliśmy na rowery, żeby wypróbować trasę nad kanałem Żerańskim i odwiedzić nowy plac zabaw przy Długorzecznej. Ostatecznie nogi poniosły nas nieco dalej i dotarliśmy do Dzikiej Plaży w Nieporęcie.

To jeden z tych dni, kiedy wszystko wychodzi inaczej niż miało. Mi przedłużyła się wizyta u przyjaciółki. Natalka nie usnęła o swojej stałej porze. Ogarnęliśmy szybki obiad i resztę dnia postanowiliśmy spędzić na rowerach. Pogoda akurat, bo było ciepło i słonecznie, ale przy okazji wiał przyjemny, chłodny wiatr. Wycieczka rowerowa nad Zalew Zegrzyński marzyła mi się od dawna, ale miałam duże obawy czy podołamy. Niby to niecałe 20 km w jedną stronę, ale z Natalką może być różnie. Postanowiliśmy zaryzykować i to była pierwsza dobra decyzja tego dnia.

Dzika Plaża w Nieporęcie – trasa rowerowa nad kanałem Żerańskim

Razem z Natalką jeździmy na rowerach odkąd skończyła 1,5 roku. Od tego czasu cały czas towarzyszy nam niezawodny fotelik Hamax Siesta. Ścieżką nad kanałem Żerańskim pierwszy raz jechałam kilkanaście lat temu, kiedy byłam w gimnazjum. Trochę się od tego czasu zmieniło. Trasa jest naprawdę niewymagająca. Cały czas po płaskim, utwardzonym terenie. Miejscami wymaga wyjechania na lokalne, mało uczęszczane drogi. My startowaliśmy z okolic Parku Magiczna, na ścieżkę wjechaliśmy w okolicy Białołęckiej. Jeśli jedziecie z innych części Warszawy dojedźcie w okolice Żerania i stamtąd jedźcie prosto wzdłuż kanału. Od ulicy Długorzecznej trasa wiedzie nad samym brzegiem kanału, między drzewami. Pełno tu wędkarzy, co jakiś czas są ławki, na których można odpocząć. Dla Natalki największą atrakcją były przepływające łódki i prom płynący do Serocka.

Dzika Plaża w Nieporęcie – plac zabaw przy ulicy Długorzecznej

Mniej więcej w połowie trasy zrobiliśmy sobie postój na otwartym rok temu placu zabaw przy ulicy Długorzecznej. Teren jest niewielki, ale schowany pod drzewami. Są tu ławki i stoliki, więc można zrobić sobie mały piknik. Na małym, ogrodzonym placu zabaw jest piaskownica, bujaki i statek. Na miejscu jest zadaszony przewijak i miejsce, gdzie można nakarmić malucha. Na większej nieogrodzonej części są trampoliny, huśtawki, duża konstrukcja ze zjeżdżalnią i drabinkami oraz małe linarium. Kawałek dalej jest niewielki skate park.

Dzika Plaża w Nieporęcie – kąpielisko nad Zalewem Zegrzyńskim

To chyba jedno z najpopularniejszych kąpielisk w okolicy Warszawy. Samo kąpielisko jest duże, podzielone na dwie strefy. Płytsza dla dzieciaków i głębsza dla osób potrafiących pływać. Tuż przy brzegu jest wydzielona mała strefa dla maluszków. Kąpielisko jest strzeżone. Nad bezpieczeństwem czuwa kilkoro ratowników. W okolicy są bary, kawałek dalej dwie restauracje, niewielki sklepik. Toaleta jest płatna. Obok plaży jest plac zabaw z dużą konstrukcją – statkiem, huśtawkami i bujakami. Dużym plusem jest cała potrzebna infrastruktura oraz bliskość Warszawy (dojdziecie tu komunikacją miejską), minusem tłumy ludzi (dlatego lepiej się tu wybrać w tygodniu).

A jeśli szukacie innych pomysłów na spędzenie czasu nad wodą zajrzyjcie tutaj: